- Haberler
- Siyaset
- Tugay'dan CHP İzmir'deki arbede yorumu: 'Bizi rezil ettiler, iyi ki istifa etmişim'
Tugay'dan CHP İzmir'deki arbede yorumu: 'Bizi rezil ettiler, iyi ki istifa etmişim'
Londra'da Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası'nın toplantısına katılan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, CHP İzmir İl Başkanlığı'nda yaşanan arbede için sert konuştu. Tugay, 'Bu kadar hırs olur mu kardeşim? Hakikaten inanamıyorum bunların olduğuna' dedi.
Haberin Özeti
- • Londra’da Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın toplantısına katılan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, CHP İzmir İl Başkanlığı’nda yaşanan arbede için sert konuştu. Tugay, “Bu kadar hırs olur mu kardeşim? Hakikaten inanamıyorum bunların olduğuna” dedi.
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın (EBRD) toplantısı için bulunduğu Londra’dan CHP İzmir İl Başkanlığı’nda yaşanan olaylara ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Yaşananları üzüntüyle takip ettiğini belirten Tugay, il başkanlığı binasında meydana gelen arbede nedeniyle duyduğu rahatsızlığı dile getirerek, “İzmir’e de bizi rezil ettiler. Bu kadar hırs olur mu kardeşim? Hakikaten inanamıyorum bunların olduğuna” ifadelerini kullandı.
Ses Gazetesi’ne konuşan Tugay, Londra ziyaretinin bazı çevreler tarafından eleştirilmesine de yanıt verdi. Kentin önemli projeleri için finansman görüşmeleri gerçekleştirdiğini vurgulayan Tugay, ziyaretin kişisel değil tamamen belediye çalışmaları kapsamında olduğunu söyledi.
Londra ziyaretinin İzmir için önemli olduğunu söyledi
Londra’ya Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın daveti üzerine gittiğini belirten Tugay, ziyaretin uzun süre önce planlandığını ifade etti. Bankanın İzmir’de yürütülen projelere finansman desteği sağladığını hatırlatan Tugay, özellikle Buca Metrosu başta olmak üzere çeşitli yatırımlarla ilgili görüşmeler yaptığını anlattı.
Tugay, “Bu çok önceden ayarlanmış bir toplantı. Son dakikada karar verilmiş bir şey değil. Bankanın üst yönetimiyle İzmir’in projeleriyle ilgili görüştük. Bu görüşme gerçekten İzmir için, belediye için çok gerekliydi” dedi.
Londra seyahatine ilişkin ortaya atılan iddialara da yanıt veren Tugay, “Bir bavulla geldik, bir bavulla dönüyoruz. Eşim ve kızım da benimle geldi. Onların masraflarını da ben kendim karşılıyorum. Yarın dönüyoruz” ifadelerini kullandı.
CHP İzmir’de yaşananlara sert tepki gösterdi
CHP İzmir İl Başkanlığı’nda yaşanan arbede hakkında da konuşan Tugay, olayların kendisini derinden üzdüğünü söyledi.
Yaşananları uzaktan takip ettiğini belirten Tugay, “İzmir’e de bizi rezil ettiler. Bu kadar hırs olur mu kardeşim? Hakikaten inanamıyorum bunların olduğuna. Ben böyle uzaktan takip ediyorum ama içim acıyor. Ben bu adamların böyle adamlar olduğunu biliyorum. Yapacaklarını da biliyorum. O yüzden ben istifa ettim ki bana bunları söyleyemesinler, yapamasınlar diye. İyi ki de etmişim” dedi.
Önceliğinin İzmir’e hizmet etmek olduğunu vurgulayan Tugay, “Şu an derdim işleri aksatmadan İzmir’e hizmet için elimden gelenin en iyisini yapmak. Siyasi açıdan da doğru olan neyse onu yapacağız” diye konuştu.
1 Temmuz’da görülecek dava sürecine ilişkin iddiaları da değerlendiren Tugay, herhangi bir endişe taşımadığını belirterek, “Asla korkmuyorum. Neden korkayım ki? Bir suçum yok ki korkum olsun. Birilerinin hayalinden ibaret şeyler bunlar” ifadelerini kullandı.
CHP Genel Başkanı Özgür Özel ile görüştüğünü de açıklayan Tugay, pazartesi günü İzmir’de yüz yüze bir görüşme gerçekleştireceklerini söyledi. Belediye başkanlığı görevini aksatmadan sürdürmeye çalıştığını vurgulayan Tugay, “Benim bir görevim var. Belediye ile ilgili işleri aksatmadan yürütmek zorundayım. Halkın beni yanlış anlamaması için çabalıyorum” dedi.
Londra’dan İzmir’e mesaj gönderen Tugay, “Ben İzmir için buradayım. Başka bir şey için, kendim için değilim. Sadece bu toplantıya katılmak için geldim. Yarın da dönüyorum. İzmir’e selamlar” ifadelerini kullandı.
Bakmadan Geçme