• Haberler
  • Yaşam
  • Muharrem ayının bereketi İzmir'in dört bir yanına yayıldı

Muharrem ayının bereketi İzmir'in dört bir yanına yayıldı

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Muharrem ayı dolayısıyla kentin dört farklı noktasında 10 bin 500 vatandaşa aşure ikram etti. Belediye, ay boyunca ise 24 bin 460 öğün oruç açma yemeği ulaştırmayı hedefliyor.

Haberin Özeti

  • İzmir Büyükşehir Belediyesi, Muharrem ayı dolayısıyla kentin dört farklı noktasında 10 bin 500 vatandaşa aşure ikram etti. Belediye, ay boyunca ise 24 bin 460 öğün oruç açma yemeği ulaştırmayı hedefliyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Muharrem ayı dolayısıyla Konak Meydanı, Buca Şirinyer Meydanı, Karşıyaka Vapur İskelesi ve Bornova Metro İstasyonu çıkışında vatandaşlara aşure ikramında bulundu. Dört ayrı noktada gerçekleştirilen etkinlik kapsamında toplam 10 bin 500 kişiye aşure dağıtıldı.

Dağıtıma İzmir Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanı Ela Hızlı, Sosyal Hizmetler ve Yardımlar Şube Müdürü Sultan Tut ile İzmir Büyükşehir Belediyesi Eşrefpaşa Hastanesi Başhekimi Doç. Dr. Başak Bayram da katıldı. Büyükşehir Belediyesi aşçıları tarafından hazırlanan aşureler vatandaşlara ikram edilirken, aşure kazanlarında ay yıldızlı Türk bayrağı görseli oluşturuldu.

Muharrem ayı boyunca binlerce kişiye yemek ulaştırılacak

İzmir Büyükşehir Belediyesi Aşevi Şube Müdürlüğü Mutfak Sorumlusu Gonca Erdem, Muharrem ayı boyunca Alevi kültür dernekleri, cemevleri ve diğer derneklerin talepleri doğrultusunda oruç açma yemekleri hazırladıklarını belirtti.

Erdem, "16-27 Haziran tarihleri arasında 6 bin 190 kişiye toplam 24 bin 460 öğün yemek ulaştırmayı hedefliyoruz. Muharrem ayının hoşgörü ve dayanışma simgesi olan aşure dağıtımımızı da gerçekleştiriyoruz. Üretimlerimiz gıda mühendislerinin denetiminde, tüm hijyen kurallarına uygun şekilde yapılıyor." dedi.

Muharrem ayının bereketi İzmir'in dört bir yanına yayıldı

Vatandaşlar etkinlikten memnun kaldı

Etkinliğe katılan vatandaşlar, aşure ikramından duydukları memnuniyeti dile getirdi. Gülseren Akan, organizasyonun birlik ve beraberlik duygusunu pekiştirdiğini belirterek benzer etkinliklerin sürmesini istedi.

Zelal Can Akkuş ise aşure ikramının yanı sıra etkinlik için sağlanan ulaşım hizmeti nedeniyle de teşekkür ederek, özellikle yaşlılar, çocuklar ve kadınlara yönelik hizmetleri değerli bulduklarını ifade etti.

Naciye Doğan da organizasyonda emeği geçenlere teşekkür ederek, Muharrem ayının anlamına uygun bir etkinlik gerçekleştirildiğini söyledi.

Dokuzda 9 - Bizi Sosyal Medyada Takip Edin!

Bakmadan Geçme